Everything is floating, all is in cycle. A smallest selection of paintings from the last 20 years remains in private collections or my own collection. 20 years of preparing material for my present work, the remaining of stuff I do recycle. I use my paintings to create new values. I painted among myself and now I use this works to create again stuff among myself. This is a feedback from my on roots… This is the base for the cycle of art.

Alles fliesst, alles ist im Kreislauf. Eine kleine Sammlung meiner Malerei der letzten 20 Jahre verbleibt in privaten Sammlungen und meiner Eigenen. Während 20 Jahren erstellte ich unbewusst meine Basis für den nächsten Schritt in meinem eigenen Kreislauf. Jetzt verbrauche ich die übrigen Arbeiten zu neuen Objekten. Aus mir selbst heraus habe ich gemalt und nun brauche ich die Arbeiten, die aus mir selbst heraus entstanden sind, als Material um weiter aus mir selbst heraus zu arbeiten… Eine Rückkoppplung mit der Wurzel. Cycle of art.